workshop-banner.jpg

Public Canvas

 

Dé manier om elk vraagstuk in korte tijd volledig in kaart te brengen. In 4 uur tijd doorlopen we alle elementen van een vraagstuk: de kern van het probleem,  de doelen, de belanghebbenden, de kernpropositie, partners, activiteiten, aannames, succescriteria, draagvlak en de kosten. 1 overzicht met alle onderdelen en de basis voor directe actie. 

Deze workshop is geschikt voor elk willekeurig vraagstuk met een duidelijke eindgebruiker. Elk vraagstuk ontvangt een eigen A1 canvas (herbruikbaar) die per team gevuld zal worden tijdens de sessie.

Prototyping 

 

In 1 workshop doorlopen we de fasen van prototyping en zullen we voor elke oplossing beginnen met de ontwikkeling ervan. We kijken naar de belangrijkste onderdelen en werken aan de meest eenvoudige manier om die in de praktijk te testen. 

Deze workshop is geschikt voor elk vraagstuk waarbij de oplossingsrichting helder is en er behoefte is aan een laagdrempelige, snelle en effectieve manier om die de testen in de praktijk.

Inwoner engagement

 

Deze workshop richt zich volledig op de manier van samenwerking, het ophalen van feedback en het afnemen van waardevolle interviews. We leren hoe startups constant in gesprek zijn met eindgebruikers, hoe ze die feedback verwerken en waarom dat grote impact kan hebben in het publieke domein.

Deze workshop is geschikt voor vraagstukken met een product of dienst met een duidelijke eindgebruiker.


Voor organisaties die meer willen dan een workshop en in een aantal dagen grote stappen willen zetten met vraagstukken die om een oplossing vragen. Elk team neemt een vraagstuk mee dat in een aantal dagen deze fasen doorloopt:

- Het in beeld krijgen van de kern van het vraagstuk

- Het testen van aannames bij eindgebruikers

- De ontwikkeling van een prototype

- Het toetsen van draagvlak en haalbaarheid

Dit traject varieert in duur afhankelijk van het aantal vraagstukken en de omvang van de teams. Er zijn minimaal 3 teams en vraagstukken nodig om optimaal van de samenwerking te profiteren. Ieder team wordt vooraf zeer goed voorbereid.


 

De mogelijkheden om te profiteren van de startup methode en mindset zijn enorm. Van de manier waarop startups vraagstukken benaderen en oplossen tot aan de tools die ze gebruiken tijdens het proces. 

Daarnaast zijn er tegenwoordig veel startups en social entrepreneurs met producten en diensten die een maatschappelijk vraagstuk oplossen: van een melding voor de openbare ruimte tot aan zwerffietsen en van een assistent in de klas tot aan het vinden van werk.

 

Tell William begeleidt organisaties die; 

- meerdan inspiratie over innovatie zoeken en klaar zijn voor concrete actie;

- de potentie van teams beter willen gebruiken;

- meer gebruik willen maken van de aanwezige oplossingen;

- willen samenwerken met startups;

- zoeken naar innovatieve manieren van aanbesteding;

- interne ontwikkelprogramma's voor innovatie zoeken;

 

.